Kobiece dolegliwości, w jaki sposób sobie z nimi radzić?

Gdy kobiece dolegliwości utrudniają funkcjonowanie w ciągu dnia, sięgamy po sprawdzone, domowe sposoby. Czy wiesz, w jakim produkcie, który masz pod ręką, szukać pomocy i ulgi zarówno w bólu, jak wahaniach nastroju?

PMS (premenstrual syndrome), czyli zespół napięcia przedmiesiączkowego, dotyka wielu kobiet. Pojawia się na około tydzień przed comiesięcznym krwawieniem. Do zespołu zalicza się rozdrażnienie, wahania nastroju, obrzęki nóg oraz biustu, ból okolic podbrzusza oraz piersi, senność i apatię. Wbrew powszechnej opinii można poradzić sobie z tymi dolegliwościami, na dodatek w naturalny sposób. Jak radzić sobie z PMS i innymi kobiecymi dolegliwościami ?

Zioła dobre na wszystko.
 
Rozdrażnienie i wahania nastroju to najczęstsze dolegliwości związane z PMS. Ich przyczyną są wahania hormonalne, w wyniku których kobiety czują się podenerwowane i znużone. Można jednak temu zapobiec, sięgając po rośliny, które zawierają olejki eteryczne.
Wdychanie zapachów takich ziół, jak lawenda, rumianek czy majeranek sprawi, że nie tylko odzyskasz równowagę psychiczną, ale dodatkowo odprężysz się. Kilka kropli olejku warto dodać do ciepłej kąpieli, spryskać nim poduszkę, na której śpisz, lub element ubrania, rękaw bądź kołnierz. Jeśli nie masz olejku, sięgnij po napar z ziół – herbatę z rumiankiem, kwiatem lipy lub melisą.

Przy bolesnych miesiączkach pomaga akupresura. Na ciele kobiety jest kilka miejsc połączonych kanałami energetycznymi z narządami w obrębie miednicy. Znajdują się one po obu stronach ścięgna Achillesa ( 4 palce nad kostką) , w pachwinach na linii spojenia łonowego ( 2 jeden nad drugim) , poniżej pępka w linii środkowej brzucha ( odległość jednego palca) i w linii środkowej nad spojeniem łonowym. Należy wybrać jeden z punktów i delikatnie uciskać opuszką kciuka przez pół minuty co 5 sekund , robiąc krótkie przerwy. 

Domowe sposoby na miesiączkowe dolegliwości.

Gdy bóle w podbrzuszu i krzyżu zaczynają się już na kilka dni przed miesiączką, możesz łagodzić je wtedy z pomocą gorącej kąpieli. Dodaj do niej kilka kropli olejku z szałwii muszkatołowej, majerankowego i z rumianku rzymskiego. Pomoże także dodanie do wody mieszanki rumianku i lawendy czy olejku lawendowego (10 kropli). Suszone kwiaty włóż do płóciennego woreczka, a potem do wody, olejek po prostu trzeba dolać (10 kropli).
Pamiętaj, że kąpiele odpadają, gdy dojdzie już do krwawienia. Lepiej zastosuj tylko ciepłe (nie gorące) okłady na brzuch (rozluźnią napięte mięśnie, złagodzą skurcze macicy, poprawią ukrwienie), ale tylko pod warunkiem, ze krwawienie nie jest obfite. Mogłyby nawet doprowadzić do krwotoku. Przy obfitym krwawieniu pozostaje szybki prysznic: woda powinna być raczej chłodna.

Dowiedziono, że wapń obniża aktywność skurczową macicy. Zatem w twoim jadłospisie nie może zabraknąć mleka i przetworów, ryb, warzyw strączkowych, orzechów. Mleko i jego przetwory pomagają też poprawić twój nastrój. Dzięki zawartości tryptofanu, zwiększającego wydzielanie serotoniny, łatwiej pokonać stres i ograniczyć napięcie mięśni.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Click Shop | Hosting home.pl