Zdrowa dieta pozwoli nam uniknąć choroby? Zadbajmy o swoją odporność!
Według większości specjalistów istnieje ogromna ilość czynników decydujących o tym czy nasz organizm obroni się przed chorobą. Zła pogoda, deszcz, wiatr nie muszą powodować u nas jakichkolwiek dolegliwości o ile wcześniej zadbamy o właściwy ubiór, odpowiedni tryb życia oraz… dietę, która ma jeden z decydujących wpływów na nasz układ immunologiczny. Co więc powinniśmy jeść by mniej chorować? Czas odkryć kilka tajemnic.
 
Jesień, zima czy też deszczowe początki wiosny to idealny okres na grypę, katar i przeziębienie. To też idealny czas, by zadbać o właściwą ilość witamin i minerałów w naszym organizmie. Dlaczego więc wciąż tak wiele osób rozpoczyna dzień bez śniadania? To zdecydowanie najważniejszy posiłek dnia, mający wpływ na nasze późniejsze funkcjonowanie. Śniadanie powinno być sycące, dostarczające energii, wypróbować więc powinniśmy między innymi płatki owsiane, kanapkę z serem czy też sok ze świeżo wyciskanych owoców. Z takim posiłkiem dzień naprawdę wygląda inaczej.
 
Jakie witaminy mają znaczenie dla naszej diety?
 
Nasz organizm zdecydowanie potrzebuje witaminy A, witaminy C oraz całej gamy witamin z grupy B, mając największy wpływ na działanie układu odpornościowego. Co więc warto uwzględnić w naszej diecie? Przede wszystkim dołączmy do niej warzywa i owoce kolorowe, wśród których prym wiodą barwy zielone, czerwone oraz żółte. Podążając tą ścieżką sprawnie ułożymy plan posiłków na cały, długi dzień.
 
Co więc powinno znaleźć się w naszej diecie? Wybór wbrew pozorom jest duży. Pomidory, marchew, brokuły urozmaicą niejedno danie. Skorzystać możemy także z produktów mlecznych, fasoli, kiszonej kapusty, drobiu, wołowiny. Przydadzą się także mrożone owoce, szczególnie gdy zasmakuje nam poranna owsianka. Nie zapominajmy także o rybach, takich jak śledzie, łosoś, makrela a także tran, który stosować możemy w sytuacji gdy za rybami zdecydowanie nie przepadamy. Jak widać, nasza dieta nie musi ograniczać się jedynie do kilku podstawowych składników. 
 
Jak często jeść by zaspokoić nasz organizm?
 
Im częściej, tym lepiej, co w praktyce oznacza 4-5 posiłków w ciągu dnia. Dla wielu pracujących osób stanowi to co prawda wyzwanie nie do przeskoczenia, pamiętajmy jednak, że jednym z nich może być chociażby jogurt czy dowolny owoc. Tak rozłożone posiłki pozwolą nam dostarczyć do organizmu odpowiednią dawkę energii przez cały dzień, bez względu na podejmowane przez nas aktywności i tryb życia. 
 
O ile większość posiłków powinna być lekka nie obciążać organizmu i nie powodować zmęczenia, obiad to już zupełnie inna historia. Ten jeden raz w ciągu dnia zadbajmy więc o właściwą ilość pożywienia, decydując się na pożywną zupę, chude mięso oraz ryby. Jako dodatek możemy zastosować surówkę bądź ryż brązowy, co w różnych kombinacjach pozwoli na urozmaicenie codziennej diety. Warto zwracać uwagę na to co jemy, zmiana składu naszych posiłków szybko powinna odbić się na samopoczuciu oraz naszej odporności.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Click Shop | Hosting home.pl